bengt magnusson

Juni

Kategori: Vardag



I fredags packade den sjuka familjen in sig i bilen och åkte till Vänersborg. Vi hade bokat in det sedan länge och barnen var lite piggare så vi åkte, trots att både Peter och jag kände oss som urvridna gamla trasor. 
Den där tatueringen jag skulle göra blev inställd. Hon som skulle göra den var på besök i en studio i Vänersborg men två dagar innan det var dags packade hon sina prylar och åkte hem till USA. Hon mådde tydligen inte bra... Så han som äger studion fick pussla lite för att få in Peter i alla fall, så han fick gjort en tatuering ändå. Jag stod över och tänker boka en tid i Falkenberg istället. 

Det blev i vilket fall en mysig helg i Vänersborg. Vi umgicks med Sofia, pappa och Elsa en hel del och fick shoppat lite också! Jag hittade en mycket efterlängtad långkjol, långklänning, ett par skor och lite annat roligt. Så det fick kompensera för den uteblivna tatueringen, hehe.

Nu är det måndag igen, Juni månad. Jag vabbar, IGEN, för Alma som aldrig verkar bli frisk. Ögonen är fortfarande kladdiga på morgnarna och hon har en enveten hosta som just nu är värst på morgonen. 
Peter jobbar natt och ligger och sover. Själv sitter jag och snorar i soffan... Åh, det ljuva livet. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: