bengt magnusson

Sjuklingar

Kategori: Vardag

Den här veckan har definitivt ägnats åt sjuka barn! Det började i måndags då Melker beklagade sig över att hans myggbett kliade helt galet. När vi vaknade på tisdagen såg han ut så här

Oj vad svullet! sa jag. Du får nog vara hemma och vila idag. Han haltade runt hela dagen. 
På kvällen fick Alma feber. 

Sedan blev det onsdag och då såg Melker ut såhär istället

Oj då. Vårdcentralen nästa! Där fick vi order som följer: badda med alsolsprit, smörj med hydrokortison och ge honom clarityn en gång om dagen, så ska det nog bli bättre. Vi följer order, Melker skriker och gråter för att han VILL INTE HA DEN ÄCKLIGA MEDICIIIINEEEEN! Åh, ljuva livet, säger jag.
Torsdag:
Foten ser förjävligt ut men känns tydligen mycket bättre. Han kan gå, springa och cykla (på sin nya cykel!) igen, puh! Faran över för den här gången, verkar det som. 
Då attackerar Alma med en ögoninflammation utan dess nåde. 


Vi lyckades ändå vara ute på förmiddagen, äta glass på Tre Toppar och få en eftemiddagspromenad på vår lediga dag. 

Idag ska jag jobba, Peter är ledig och Melker är faktiskt i skolan. 
Imorgon får Peter vabba och jag får ta söndag och måndag. För jag tvivlar verkligen på att skruttungen är frisk tills dess.

På fredag MÅSTE alla vara friska för då åker vi till Vänersborg över helgen. Peter och jag ska tatuera oss och då vill jag verkligen inte ha en massa baciller på mig, nej tack!
Håll tummarna. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: