bengt magnusson

Sommaren dök upp

Kategori: Vardag

Här är lite bilder från idag!

Melker på väg till skolan för en hel ute-gympadag. Det bästa med hela dagen var inte någon av sporterna de fick prova på, nej, det var att de fick glass...

Alma och jag hängde på balkongen.

Jag monterade ihop nya soffan, som vi antagligen kommer att skicka tillbaka. Vilket jävla skräp, det har inte varit något annat än krångel med den. 
Väntar på bussen...


Bussen tog oss till sommarfesten med Almas förskola!



Barnen sjöng (inte Alma, såklart), blev bjudna på ett smaskigt fruktspett, målade på en jättestor tygduk och busade. Alma kramade sina fina pedagoger massor och jag fick reda på, utav en annan mamma, att ALLA pedagoger på Almas avdelning kommer att få gå efter semester. De ska krympa förskolan till två avdelningar för att där inte är tillräckligt med barn, men att våran kontaktpedagog skall sluta gjorde mig riktigt besviken. Hela hennes trygghet på förskolan rycks bort och det känns som att vi får skola in på nytt. Riktigt tråkigt! 

Imorgon är Alma och jag lediga igen! Vad ska man hitta på..?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: