bengt magnusson

Ösregn, chokladbollar och tristess

Kategori: Vardag

Dagen har hittills varit rätt usel.
Lämnade Melker på dagis och hängde kvar en stund för att vänta in bussen.
Jag har ju inga regnkläder som passar nu för tiden, så jag ville inte gå hem.
När jag pallrar mig ut till busshållsplatsen så är bussjäveln TIDIG och bara fräser förbi mig innan jag hunnit fram!
Vansinnig. Sätter mig på en annan busshållsplats och väntar på en annan buss som går till stan.
Köpte mjölk på Pressbyrån och för att sedan vänta på rätt buss hem igen.
Pissigt.
Så nu tröstäter jag chokladboll och dricker saft.
Jag tror att jag ska passa på att sova nu på förmiddagen, det var riktigt längesedan!


Ikväll får jag träffa min karl igen!
Vi har inte setts sedan i Fredags, så det ska bli mysigt att faktiskt vara hemma samtidigt.
Imorgon börjar han jobba igen, så nu är vi tillbaka i vardagen!
Skönt och tråkigt!


Nu har vi en spjälsäng till bebis förresten!
Gott, nu är det mesta ordnat. Det nödvändigaste i alla fall!
Det vi måste köpa är någon sorts byrå/hylla/skåp att ha bebiskläder, blöjor och annat sånt i.
Ska väl inte vara såå svårt att hitta, kan jag tycka!
Nu ska jag läsa lite bok och antagligen somna.
Hej.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: