bengt magnusson

Vad i helvete?!

Kategori: Vardag

 

Femårstrots! Det värsta som har hänt den här familjen ever! Den här veckan har vi bråkat och bråkat och bråkat, i minst en halvtimme innan FRUKOST! Melker måste äta frukosten i köket och det förstår ju ALLA att då kunde lika gärna jorden gå under!
"JAG VILL ÄTA VID TEVEN! DET ÄR KALLT! DU ÄR DUM DUM DUM DUM MAMMA! GEEEEE MIG KLÄDEEEEER! DU FATTAR INGENTING! TITTA INTE PÅ MIG MAMMA!!!"

Och sen gråt. sedan går han med på att sätta sig vid bordet och börja.

Gröten har stått framme på bordet i en halvtimme, och har därmed blivit kall. Ny attack.


Jag önskar ingen i världen en trotsig femåring. När Peter kommer hem är det i sista sekund. Varje gång. Jag vill bara ha LUGN nu. Jag vill ha semester. Från livet.


Jag vill sova i typ ett dygn, utan att behöva gå upp av tusen olika anledningar, äta vad jag vill och när jag vill. Jag orkar inte ägna timmar åt att bråka om frukost.

Jag ger upp. Nu ska jag färga håret, och jag bryr mig inte ifall Melker äter sin förbannade gröt eller inte.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: