bengt magnusson

Sammanfattning

Kategori: Vardag

Helgen var toppen!
I Fredags var vi och lämnade Melker hos hans älskade farfar och Laila i Fjärås och sen åkte vi till Kungsbacka.
Jag köpte, som ni redan vet, smink. Två pregotröjor och en klänning (oprego!) fick jag med mig hem också!
Sedan åt vi ruggigt god lunch. Eller ja, min var normal, Peters var kalasgod!

image description


Sedan åkte vi hem, handlade mat som aldrig blev uppäten, såg på film och sen läggdags.



Sedan var det Lördag, och vi åkte till Väla centrum utanför Helsinborg.
Jag hade ju redan forskat i ämnet och tagit reda på att där finns en Barnens Hus, så dit in var vi först och kollade på barnvagnar. Hittade en som vi är lite i valet och kvalet om, den är helt ny än så länge, så det är ju lite svårt att få se för- och nackdelar.
Men jag ska forska i saken så får vi se!

image description

Dom hade Toys R Us!
En total miss att inte Melker var med dit, men vi gick inte ändå och köpte två filmer och en Double Beyblade Launcher! Något Melker har väntat på väldigt länge, men vi har aldrig sett den i butik innan.
Så han vart glad igår när han fick komma hem till den :).


Självaste shoppingcentrumet var stooort. Jag köpte en bikini (fingers crossed att jag faktiskt kommer kunna ha den i sommar), ett par solglasögon, en flaska GHD värmeskydd, och en jeansjacka.
Peter hittade en snorsnygg jeansjacka på Carlings, nedsatt med 30%. Tro fan att den inte fanns i hans storlek då!
Sura som citroner gick vi vidare och letade efter nån som kanske kunde vara nästan lika snygg i alla fall...
Spontant svängde vi in på JC och vet ni! De hade samma jacka! Fast till fullpris... Så klart.
Den var ju så snygg att den självklart var värd fullpris, så vi köpte den ändå.
Väl i kassan sa Peter till kassörskan att han bittert nog hade hittat den nedsatt men i fel storlek i en annan butik, och GULLIGA, fantastiska skånekassörskan gav oss den till samma pris!
Vi kände oss helt fantastiskt lyckade efteråt, haha!
Så våran lilla road trip avslutades med lunch i nån storts glädjerus, haha,
och sedan ett snabb kik i något med det fantastiska namnet Gräddbullerian.
image description

En gräddbulle med hallon och vit choklad.
Fy fan vad den satt fint!
Gräddbullerian is the shit.


Sen åkte vi hem, jag sov på soffan ett tag och sedan gjorde vi oss i ordning och åkte ner till stan och åt middag på Big Boys.

image description


Peter åt tonfisk och jag åt ryggbiff. Tråkigt val, kanske ni tycker om min köttbit, men å andra sidan var det inte jag som fick spendera natten på toaletten...
Vill inte påstå att jag var jättenöjd med min mat ändå, det smakade bara peppar.
Men vi hade mysigt!



Sen var det Söndag!
Peter åkte och hämtade Melker och jag ägnade mig åt städning, tvätt och matlagning.
Idag känner jag mig som den här:

image description


Det var helgen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: