bengt magnusson

Summering

Kategori: Vardag

Att dricka mycket vatten hjälpte inte.
Att äta knäckebröd hjälpte inte heller.
Jag åt en muffin. Och jag tyckte knappt ens den var god, men jag åt upp den ändå.
Sedan slängde jag de fem som var kvar, annars hade jag ätit dom också.
Till filmen nu ikväll åt jag glass, maränger, vispad grädde och egenkokad chokladsås.
Sedan sprack jag nästan av mätthet och ångrade mig.
Jag borde ätit en apelsin istället.


Hur fan ska detta gå. Jag lär ju vara smällfet innan Mars är slut.
Och då börjar dagarna rätt bra, med disciplin, och slutar katastrofalt.
ÅNGEST!
Det är inte roligt längre, jag har noll kontroll!
Imorgon ska jag rensa bort allt gott och försöka igen.
Nu ska jag borsta tänderna och sen ska jag lägga mig i sängen med min ångest.
Och med min karl.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: