bengt magnusson

Älskade bebis

Kategori: Vardag

Idag går vi in i vecka 34. Bebisens första lakan är tvättade och väntar på att få läggas ner i sängen.
När kan man med att sätta ihop spjälsängen egentligen? Det är ju fortfarande över en månad kvar tills någon ska ligga i den. Men jag vill bädda!
Är det förresten någon som är insatt i kudde/ingen kudde-snacket? Vad jag förstår är Sverige lite udda inom de rekommendationerna. Får nog sätta mig och googla runt lite.
Hur gjorde ni som har barn? Hade ni kudde från början?

 

Kommentarer

  • Lina Johansson säger:

    Eftersom bebisar ska ligga på rygg så är kudde perfekt.

    Vissa bebisar som inte sover på kudde kan få problem med "platt skalle"

    Vi köpte kudde för just små bebisar på Babyhuset. Finns på Ikea med men de är från 1 år tror jag.

    2012-05-09 | 13:01:11
    Bloggadress: http://liiinaj.blogspot.com
  • Rebecca säger:

    Vi har också en kudde från babyhuset. Jättebra! Och lillan har inte blivit platt.

    2012-05-09 | 17:58:58
    Bloggadress: http://glooria.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Missade visst själva kommentaren! Till mig va BVC mkt tydliga med att man ska ha en tunn kudde, som barnet ska ha både huvud och axelparti på. Man har kudde för att undvika "platt skalle",men ligger bara huvudet och inte axlarna på blockerar man andningsvägarna lite.

    2012-05-09 | 23:08:27
  • Jenny säger:

    Till oss sa bvc i princip att kudde var ett måste. Både i sängen och vagnen. Vi köpte också på babyhuset. Men nu har Vilhelm kudde från Ikea.

    Kram

    2012-05-10 | 05:57:56
    Bloggadress: http://jennywalter.blogg.se/

Kommentera inlägget här: