bengt magnusson

Dålig natt och usel morgon

Kategori: Vardag

 

Inatt har jag sovit så himla dåligt. Vi var ju på "föräldragrupp" igår för att lära oss lite om profylax och det var jättebra och trevligt, även fast både Peter och jag hade svårt att hålla oss för skratt.
I vilket fall så pratades det en hel del om förlossningen och allt runt omkring det.

Så inatt drömde jag om min bebis och det var hemskt! Först och främst blev det kejsarsnitt av någon anledning och sedan kom det ut en liten pojke! Jag blev inte bara förvånad utan dessutom sur och ville inte ha honom. Jag kunde inte komma på nånting värre än att ha två pojkar, och vad skulle jag göra med allt jag köpt? Lakan, kläder - allt skulle behövas kastas.


Samtidigt som jag var arg och besviken i drömmen hade jag dåligt samvete över just det.
Dessa jävla drömmar mot slutet hade jag gärna sluppit om jag ska vara ärlig. De är alltid nåt dåligt man drömmer ju! Typ att man glömmer sin bebis nånstans.


Morgonen är allmänt usel, tråkigt väder och en hals som känns som den har dubblats i bredd. Och öron fulla med sockervadd. Tur att min älskade son är lika söt som vanligt, han kan nog få mig på bättre humör!

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: