bengt magnusson

Skorv och luftballong

Kategori: Vardag

Häromdagen satt jag i soffan när jag hörde ett konstigt ljud. Det lät som en gaslåga någonstans på balkongen. Lat som jag är orkade jag inte bry mig mer, förrän Peter kollade ut och såg en luftballong precis utanför huset. Surprise! Inte alls vad man väntar sig ska flyga förbi.

Alma har jättemycket skorv nu. Först var det lite, sedan blev det massor helt plötsligt. Vi smörjde med Borago i två dagar, men det luktade fruktansvärt, var superkladdigt och man skulle smörja tre gånger om dagen i åtta till tio dagar. Monsterprojekt kände jag. Så vi tvättade bort det och nu smörjer vi henne i rumpan med salvan istället. Internet har sagt mig att det ska funka, eftersom smörjandet handlar om att tillsätta något som heter gammalinolensyra då skorvet tros bildas för att kroppen har en brist på just det. Då spelar det ju ingen roll vart man smörjer, eftersom ämnet absorberas in i huden och kroppen, eller hur?
Min barnmorska på BVC tyckte detta var högst otroligt och babblade bort det illa kvickt. Så nu hoppas jag EXTRA mycket att det fungerar! Men det får tiden utvisa. Än så länge är det under kontroll i alla fall, men jag ger det en vecka, ser jag ingen förbättring då så får jag väl se mig besegrad.
And I will blame ze internet!

Och! Arnes skor på Lugnet! Vi var på jakt efter nya skor till Melker eftersom de han hade höll på att bli för små. Vilken service! Och bra pris! Ett par skor till Melker och ett par till Peter; 408:-. Som hittat.

Kommentarer

  • En annan skorv mamma säger:

    Min lilla hade också massor med skorv, provade diverse krämer och shampon. Det som hjälpte va baby olja! Lade lillen i badet med en blöt handduk på hjässan för att mjuka upp. Sen va det på med massor av baby olja för att sedan borsta i cirklar med en babyborste. Skorven var borta efter två bad :)

    2012-09-01 | 22:35:14

Kommentera inlägget här: