bengt magnusson

God kväll

Kategori: Vardag

Om ni undrar vad jag sysslar med så kan jag berätta att här hemma har vi slutat med amningen nu!

På BVC sa de ju att jag måste amma mindre och få Alma att äta mer mat. Som om jag inte försökt det innan.
Så jag deppade i måndags och sedan tog jag mig i kragen på tisdagen, alltså igår. Efter frukosten ammade vi för sista gången och sedan dess har allt gått över förväntan! Visst har det varit livat till och från men nu tar hon till och med ersättning i flaska och kan somna utan något i munnen.
Hundra stora framsteg på bara ett dygn, känns det som.

Det hade kanske gått att fortsätta amma ibland men jag tror bara att det hade blivit oerhört förvirrande för henne. Hur ska hon kunna veta när man får och inte får, och varför? Därför känns det bättre att sluta helt. Men satan i gatan vad ont jag har! Håll tummar och tår för att jag inte får ordentlig mjölkstockning nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: