bengt magnusson

Godnattrutin

Kategori: Vardag

Varje kväll när Melker går och lägger sig säger vi samma saker. Man måste säga "Good night, sleep tight", sen säger Melker alltid "I love you baby boom" och då svarar jag med samma ord. Sedan berättar jag än en gång att jag älskar honom, fast på svenska, och sedan blir det ett "god natt och sov gott". Varje kväll.
Och en kram. Och en puss. Och sedan måste man gnugga näsa. Och det sista: gnugga panna.
Allt enligt Melkers rutin. Och som jag älskar den pojken.

Jag undrar hur det kommer vara att natta Alma när hon har blivit lite äldre. Hon kanske inte alls kommer vara lika gosgalen som Melker?
Men med Melker som storebror lär hon få mysa tills hon kräks ändå!
För tillfället får vi mest stryk av henne. Hon kan få till riktigt ordentliga örfilar ibland, och så älskar hon att rycka folk i håret... Och jag älskar henne precis som jag älskar hennes bror.

Kommentarer

  • Kusin Emma säger:

    Ni är så söta! Älskar att följa eran blogg. Kramar

    2013-02-10 | 13:23:54

Kommentera inlägget här: