bengt magnusson

Haha, mamman!

Kategori: Vardag

I något desperat försök att intala mig själv att det är jag som styr över nattningar, sovningar och matningar här hemma försökte jag introducera Alma för något jag tänkte kunde leda till lite roligare nätter! Efter sista amningen la jag henne i hennes säng; hon vaknade illa kvickt, precis som vanligt.
Då försökte jag natta om henne, utan amning. The joke's on you! skrek Alma och påbörjade något som skulle visa sig vara en och en halv timmes vansinnesvrål! Hon var så jävla förbannad på mig, skrek, grät och slog mig. Stundvis trodde jag faktiskt att jag hade lyckats, att hon höll på att somna! Det visade sig vara en snabb andhämtning, för att orka fortsätta vråla. Efter ungefär 90 minuter kände jag mig som den sämsta mamman i hela universum som plågat mitt barn, så jag gav upp. Ammade. Nu har hon sovit i cirka 20 minuter men har fortfarande små "eftersnyftningar". Ska nog anmäla mig själv till socialen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: