bengt magnusson

Bös!

Kategori: Smink och hår

Häromdagen fick jag ta mig själv i kragen och inse att jag har fått problem med mjäll. När jag upptäckte det i höstas var det bara en liten fläck vid hårfästet och min frisör sa att det antagligen bara är en torr fläck, precis som att man kan bli torr på resten av kroppen.
Torr fläck, det är bara en torr fläck, gick jag och tänkte. I månader.
Men vad fan, det är ju mjäääääll! Nu har jag köpt mjällschampo och fan ta någon om det inte blir bättre!
Googlade lite (som vanligt) och ser att mjäll kan orsaka håravfall och kliande hårbotten. JAG SOM TAPPAR MASSA HÅR OCH RIVIT UPP SÅR I HUVET AV ALLT KLIANDE!
Så, skärpning nu, hårbotten!

Är det pinsamt att ha mjäll? Har typ aldrig hört någon erkänna mjäll, det skylls alltid på nåt annat. Som torr hårbotten, haha!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Klart det inte är pinsamt att ha mjäll! Haha.. däremot så tror jag att många tänker att det är mjäll man har när man har torr hårbotten. Jag tappar också hår och har torr hårbotten men det har liksom aldrig känts svampigt eller som att jag ömsar skinn i hårbotten liksom! :) Jag köpte ett mildare schampo för känslig hårbotten och tycker att det har blivit bättre. Sen försöker jag att inte använda lika mycket produkter och bara tvätta håret 2 ggr i veckan. Slutade även med 2 schamponeringar i samma veva och det blev bättre. Hoppas det löser sig för dig! :)

    2013-03-18 | 15:54:31
  • Emmeli säger:

    Det var från mig förresten! Hehe ;)

    2013-03-18 | 15:54:54

Kommentera inlägget här: