bengt magnusson

Trötta familjen

Kategori: Vardag

Idag var en lång dag! Barnen lämnades på fritids och förskola halv sju och hämtades igen halv fem. Melker var såklart överlycklig och Alma klagade inte heller, jag däremot släpade runt på ett dåligt samvete hela dagen. Tur att de inte kommer behöva vara så långa dagar alltid!
Som resultat av den långa dagen gick hela familjen och lade sig för en halvtimme sedan. Alla sover nu, utom jag eftersom jag hävde två koppar kaffe efter maten. Maten som bestod av McDonalds framför tvn. 

Imorgon däremot, då är Alma och jag lediga! Sätter en peng på att det kommer vara bajsväder. 

Fundering: varför kan den här förvaras varmare i Sverige än i Danmark? Har vi andra grader? Är åtta grader i Sverige kallare än åtta grader i Danmark? Dessa frågor kanske jag aldrig får svar på...
(Olika sidor av samma förpackning, om någon undrar.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: